צמיגי הרכב – איך לטפל בהם, מתי צריך למלא אוויר ואיך עושים זאת

צמיגי הרכב הם אחד מהמרכיבים החשובים ברכב, גם עבור הבטיחות שלכם וגם עבור היציבות והתחזוקה של הרכב. זאת עובדה ידועה שאי שמירה על תקינות הצמיגים יכולה להוביל לתקלות, ואף חלילה לתאונות לא רצויות. בעקבות כך, נשאלת השאלה כיצד יש לטפל בצמיגי הרכב שלכם? איך לעשות זאת נכון בצורה שתשמור עליהם בצורה מיטבית? איך ממלאים אוויר? וכיצד יודעים מה לחץ האוויר הנכון עבור הרכב שלכם? רוצים לדעת את התשובות לכל השאלות הללו? פשוט קראו את המאמר הבא.

צמיגי הרכב – כיצד הם בנויים?

האם ידעת שלכל צמיג יש מאפיינים משלו? המאפיינים החשובים הם  מידת הצמיג, הגיל שלו, המהירות אליה הוא תוכנן, החוזק שלו, הרכות של תערובת הגומי והיעוד שלו בהתאם לסוג הכביש ועונות השנה. המידע הזה מופיע על הצמיג עצמו ותוכלו לבדוק אותו בעצמכם. למעשה, לכל אחד מהמרכיבים ממנו בנויים צמיגים יש תפקיד אחר. למשל, מספר השכבות בצמיג מגדירים את החוזק שלו. ברוב המכוניות מותקנים צמיגים הבנויים משתי שכבות. לשם השוואה, במטוסים מסחריים גדולים, לעתים קרובות, יש צמיגים עם 30 או יותר שכבות. בחלק מהצמיגים קיימת שכבה נוספת או שתיים של בד פוליאסטר כדי לעזור להחזיק את הכל במקום. הם משמשים בעיקר צמיגים במכוניות המיועדות למהירות גבוהה יותר כדי לעזור לכל הרכיבים להישאר במקום במהירויות גבוהות. בסיום תהליך בניית הצמיג, לוקחים את כל הרכיבים ומרכיבים אותם במכונה מיוחדת. מכונה זו מבטיחה כי כל הרכיבים נמצאים במיקום הנכון, ולאחר מכן בעזרתה ניתן לייצר  צמיג בצורה ובגודל הנדרשים.

צמיגים מוסך פולץ
צמיגי הרכב בנויים ממספר שכבות

צמיגי הרכב – כיצד יש לטפל בהם?

ישנם מספר בעיות נפוצות בצמיגי הרכב. חוסר בלחץ אוויר הוא המרכזי מביניהם. חוסר בלחץ אוויר משפיע גם על צריכת הדלק של הרכב וגם על אופן השחיקה של הצמיג. על כן חשוב ביותר לבדוק את הלחץ בצמיגים עם מד ייעודי לפחות פעם בחודש. דבר נוסף שחשוב לדעת הוא שעל לחץ אסור להעלות על המקסימום המופיע בצד הצמיג. יצרני רכב מציעים לעתים קרובות לחץ נמוך יותר מאשר המקסימום המותר, כי אז הנסיעה עליהם תהיה רכה יותר. אבל מילוי הצמיגים בלחץ גבוה יותר ישפר את הקילומטראז׳ שלהם

צמיגי הרכב – כיצד צריך למלא בהם אוויר?

על מנת למלא אוויר נכון, יש לפתוח את דלת הנהג ולחפש בדלת הנהג מדבקה עם מספרים וציור של רכב. גם על הצמיג עצמו תמצאו מספר, אך קחו בחשבון שמספר זה מתייחס ללחץ האוויר המקסימלי המותר ולא לזה הרצוי. במידה ואתם לא מוצאים מדבקה, עליכם לפתוח את הספר של האוטו ולחפש את המידע שם. כמובן שניתן גם לפנות למוסך בו אתם מטפלים ברכב והם יכולים לסייע לכם. אנחנו עושים זאת עבור הלקוחות שלנו כל הזמן. על המדבקה או בספר ניתן למצוא . וזה המספר אליו יש להתייחס PSI מספר ליד סט האותיות לאחר שמצאתם את המספר, ניגשים אל מכשיר לחץ האוויר בתחנת הדלק ומכוונים בעזרת הכפתורים עד שמגיעים  אל המספר שנדרש עבור הצמיג שלך. מסירים את הפקק מהוונטיל שעל הצמיג ומצמידים אליו את הצינור אתם יודעים שהלחץ תקין כאשר שומעים צפצוף. פשוט וקל!

ואל תשכחו, צמיג תקין יכול להציל חיים 

אם עדיין יש לכם שאלות, פנו אלינו ונשמח לענות לכם. צוות מוסך פולץ עומד לרשותכם.

למאמרים נוספים של מוסך פולץ

טיפול שוטף

מה צריך להיות לנו באוטו?

קנינו רכב או שקיבלנו רכב. יש הרבה דברים שצריכים להיות לנו באוטו כמו צמיג רזרבי, ערכת עזרה ראשונה ודברים נוספים. עם כוח באה אחריות, לכן אנחנו צריכים לדעת מה זה אומר בהקשר של הרכב. בואו נבין בקצרה מה צריך להיות לנו באוטו.

קרא עוד »
לנהוג הפוך לנהוג בצד שמאל של הכביש
כל המאמרים

לנהוג הפוך – לנהוג בצד שמאל של הכביש

איך לנהוג הפוך או איך לנהוג בצד שמאל של הכביש? למה ההגה נמצא בצג ימין של הרכב? הכל הפוך! הרכב ההפוך גורם לתאונות רבות בקרב תיירים שמגיעים למדינת היעד שלהם. בגלל שאנחנו רוצים להימנע מתאונות בחופשה שלנו, נלמד בכמה טיפים קצרים איך לנהוג בקפריסין, אוסטרליה, ניו זילנד, תאילנד, בריטניה, הודו, דרום אפריקה והרבה אחרות.

קרא עוד »
מה הבדל בין ידני לאוטומט
איסוזו

מה ההבדל בין ידני לאוטומט?

לפני שקונים רכב, אנחנו צריכים לדעת איזה סוג רכב הוא ומהי תיבת ההילוכים שמתאימה לנו יותר. יש שני סוגים מרכזיים של תיבות הילוכים – אחת ידני, והשנייה אוטומט. אז בשביל לדעת מה לקנות, חשוב מאוד לדעת איזה סוג תיבת הילוכים יש באוטו ולדעת מה ההבדל ביניהם.

קרא עוד »
Call Now Button דילוג לתוכן