מה זה ראש מנוע?
ראש המנוע זה חלק שנמצא בין בלוק המנוע לראש הצילינדר. לכל מכונית מודרנית יש את החלק הזה, אבל הוא משתנה בהתאם לייצור המנוע – גדול, קטן, עבה, מחומרים שונים. ראש המנוע מאוד חשוב בגלל שהוא אוטם את תא הבעירה של המנוע שלך כדי לצבור דחיסות אוויר. הדחיסות פולטת גזים השומרים על יעילות המנוע. ראש המנוע גם עוצר מנוזל הקירור והשמן מלהתערבב אחד בשני ומתא הבעירה. זה מאוד חשוב – אתה לא רוצה נזילת שמן או נוזל קירור גם ככה, ובטח לא לשם.
עכשיו כשאנחנו מבינים מה התפקיד של ראש המנוע, נוכל להבין מהם התסמינים של ראש מנוע מפוצץ נראים ונמנע מעלויות נוספות בגלל ראש מנוע מפוצץ. בשביל להבין למה ראש מנוע יכול ללכת, כדאי להבין מה הסימפטומים האלה אומרים.
למה ראש מנוע הולך?
ראש המנוע יוצר איטום בין בלוק המנוע לבין ראש הצילינדר. זה אומר שראש המנוע אמור לאטום חום אדיר, גזים בלחץ ענק ובין נוזל קירור מנוע שיכול להיות קר מאוד או בטמפרטורת המנוע. בגלל הטווח העצום הזה של החום והקור שבו צריך לעמוד ראש המנוע, זה מובן אם יש דליפה ממנו. זה יכול לקרות בלי קשר ליצרן או למודל המכונית, או לסוג ראש המנוע.
בגלל שראש המנוע אוטם את מעבר נוזל הקירור מהאוויר מבחוץ ומתא הבעירה, אתה לא יכול לראות הרבה מראש המנוע על הרכב שבו הותקן המנוע. אי אפשר לראות הרבה מראש המנוע מבלי לפרק את המנוע, וכתוצאה מכך, קשה מאוד להבין שזאת הבעיה. בגלל שבדיקה ויזואלית לא נותנת הרבה, חשוב לדעת את הסימפטומים האחרים המצביעים על ראש מנוע לא תקין.
איך לדעת אם הלך ראש מנוע?
– נוזל קירור נוזל מתחת לסעפת הפליטה
– עשן לבן מצינור הפליטה (אגזוז)
– נוזל המציף את הרדיאטור ואת מיכל המים
– מנוע מתחמם
– שמן בצבע לבן
– פלאגים נשרפים בקלות
– מערכת קירור לא תקינה
אם הלך ראש מנוע, נא לנסוע באוטו כמה שפחות. הגזים החמים ונוזל הקירור יכולים לעקם את ראש המתכת של המנוע שישאירו אותך עם אופציה אחד – להחליף מנוע. ייתכן גם שיהרסו לך מסבים, שתצטרך להחליף רדיאטור בנוסף לראש המנוע. בנוסף לכך, ישנם אנשים המוכרים לכם את רכבם עם ראש מנוע לא תקין, לכן כדאי מאוד להיכנס לבדוק את רכבם לפני קנייה.
מוזמנים להיעזר בשירות שלנו בכל עת,
מוסך פולץ
שפע טל 2, תל אביב יפו
03-5626802