טיפולים שוטפים ברכב – כל כמה זמן צריך לעשות, מה הם כוללים ולמה זה חשוב

האם ידעת שרוב הביקורים במוסכים בארץ מיועדים לביצוע של טיפולים שוטפים ברכב? רוצים לדעת יותר מה כוללים הטיפולים? למה חשוב לבצע אותם על בסיס קבוע? מה ההבדל בין טיפול 10,00 לטיפול 15,000? אנחנו נתקלים בלא מעט שאלות על הנושא כמעט מידי שבוע, ועל כן החלטנו לכתוב את המאמר הבא.

טיפולים שוטפים לרכב – למה זה חשוב?

הרכב שלכם נוסע מידי יום על הכביש, ובמהלך הנסיעות השונות הוא עובר אירועים שונים המשפיעים על פעילותו, עמידותו, ביצועיו, הבטיחות שלו ואפילו על חווית הנסיעה והנהיגה שלכם. המצב המכני שלו משתנה והרכיבים שלו עוברים שחיקה ללא קשר לאופן הנסיעה שלכם או למסלולים בהם אתם נוסעים. על מנת למנוע נזק מתמשך לרכב חשוב שמכונאי מוסמך יבדוק אותו ויחליף מרכיבים שונים בו בהתאם למצבם ודרישות היצרן. חשוב לציין, כי מוסכים מורשים עובדים במדויק לפני הנחיות היצרן ומבצעים את התיקונים הנדרשים בהתאם ללוח הזמנים הנדרש על ידו. כל אלה מפורטים במסמך הידוע בשם: “מפרט היצרן/יבואן”.

טיפולים שוטפים לרכב – איזה סוגים קיימים?

קיימים מספר סוגים של טיפולים שוטפים לרכב. הסוג הראשון מתייחס למספר הקילומטרים שהרכב עבר. הידוע מכולם הוא טיפול 10,000, שלרוב כבר לא קיים ברכבים חדשים. הסיבה היא שהרכבים החדשים עמידים הרבה יותר מבחינה מכנית ולכן התחזוקה הנדרשת היא קטנה יותר. היום נהוג כי טיפולים שוטפים לרכב מתבצעים כל 15,000 קילומטרים. למרות זאת, חשוב לבדוק מול המוסך המטפל את כמות הקילומטרים המדוייקת, על מנת לוודא כי אנחנו לא מבצעים טיפולים מיותרים או מפספסים טיפולים חשובים. סוג שני של טיפולים מתייחס לעונות השנה. בארץ מומלץ כי הרכבים יעברו טיפולים שוטפים לפני עונת הקיץ ולפני עונת החורף. בקיץ, בשל הטמפרטורות הגבוהות יש צורך לבדוק, למשל, את פעילות תא המנוע, רפידות הבלמים וכמובן את פעילות המזגן. בחורף יש צורך לבדוק, למשל, את הגלגלים ואת האיזון שלהם, פעילות המגבים, מערכות החשמל וכמובן את הבלמים. בשני המקרים, ביצוע הטיפולים יכול למנוע נזק לרכב וכמובן במקרים מסויימים להגן על הנהג ועל הנוסעים.

טיפולים שוטפים לרכב – מה הם כוללים?

סוע הטיפול ומה מתבצע בו משתנה בהתאם לסוג הנדרש. הוא יכול לנוע מהחלפת שמנים ונוזלים כגון שמן מנוע, נוזל קירור, נוזל תיבת הילוכים ועוד ועד להחלפה של חלקי חילוף בלויים כגון החלפת מסננים, רפידות ומצתים. בנוסף, לעיתים, ובעיקר לאחר שרכב עבר מספר קילומטרים גדולה יותר, נדרשת החלפה של מערכות מורכבות יותר כגון מערכת הטיימניג.

לסיכום, אל תהססו והקדימו תרופה למכה. שמרו על הרכב שלכם ובצעו טיפולים שוטפים בהתאם לנדרש. ואם אתם רוצים לדעת יותר על אלו טיפולים הרכב שלך צריך לעבור או יש לכם שאלות כלשהן על הנושא? הצוות שלנו זמין עבורכם וישמח לענות על כל שאלה או בקשה. צרו קשר עוד היום.

למאמרים נוספים של מוסך פולץ

טיפול שוטף

מה צריך להיות לנו באוטו?

קנינו רכב או שקיבלנו רכב. יש הרבה דברים שצריכים להיות לנו באוטו כמו צמיג רזרבי, ערכת עזרה ראשונה ודברים נוספים. עם כוח באה אחריות, לכן אנחנו צריכים לדעת מה זה אומר בהקשר של הרכב. בואו נבין בקצרה מה צריך להיות לנו באוטו.

קרא עוד »
לנהוג הפוך לנהוג בצד שמאל של הכביש
כל המאמרים

לנהוג הפוך – לנהוג בצד שמאל של הכביש

איך לנהוג הפוך או איך לנהוג בצד שמאל של הכביש? למה ההגה נמצא בצג ימין של הרכב? הכל הפוך! הרכב ההפוך גורם לתאונות רבות בקרב תיירים שמגיעים למדינת היעד שלהם. בגלל שאנחנו רוצים להימנע מתאונות בחופשה שלנו, נלמד בכמה טיפים קצרים איך לנהוג בקפריסין, אוסטרליה, ניו זילנד, תאילנד, בריטניה, הודו, דרום אפריקה והרבה אחרות.

קרא עוד »
מה הבדל בין ידני לאוטומט
איסוזו

מה ההבדל בין ידני לאוטומט?

לפני שקונים רכב, אנחנו צריכים לדעת איזה סוג רכב הוא ומהי תיבת ההילוכים שמתאימה לנו יותר. יש שני סוגים מרכזיים של תיבות הילוכים – אחת ידני, והשנייה אוטומט. אז בשביל לדעת מה לקנות, חשוב מאוד לדעת איזה סוג תיבת הילוכים יש באוטו ולדעת מה ההבדל ביניהם.

קרא עוד »
Call Now Button דילוג לתוכן