זה לא ממש נחמד להיתקע בלי מיזוג אוויר, במיוחד ביום קיץ חם. בשביל להבין למה זה קורה, אנחנו צריכים להבין שהמזגן הוא לא רק עניין של נוחות, אלא גם עניין של בטיחות. אחד המקומות המסוכנים ביותר להיות בהם בזמן חום הוא בתוך רכב סגור ללא מזגן, כמו שאנחנו רואים שקורה בצורה חוזרת בקיץ. כדאי מאוד שנבין בדיוק למה המזגן מוציא אוויר חם כדי שנוכל לחזור ללוח הזמנים המקורי שלנו.
אם הרכב שלך מוציא רק אוויר חם, אתה צריך לעצור ולראות למה זה קורה, ולנסות לתקן את הבעיה. בשביל לעזור לך, הרכבנו רשימה קצרה של סיבות מדוע זה קורה. עשינו זאת בשביל שתוכל לגרום למזגן שלך לעבוד בחזרה, לפחות עד שתגיע ליעד הסופי שלך או למוסך קרוב.
הנה כמה מהבעיות הנפוצות ביותר לסיבה למה המזגן מוציא אוויר חם:
- דליפת נוזל קירור
- מעבה סתום/חסום
- מעבה שבור
- בעיות חשמליות
- מאווררי קירור פגומים
- קומפרסור רע
- עליית חום מנוע
נזילת נוזל קירור
נזילת נוזל קירור יכולה לקרות בכל שלב בתהליך הקירור ולפעמים קשה להצביע על מיקום הנזילה המדויק. המקום הנפוץ ביותר הוא בצינורות המזגן ובחיבוריו. לפעמים אפשר לראות חומר שומני מצטבר ליד החיבורים הללו, שכנראה מהווה את מקום הדליפה. ניתן להשתמש באוטם יעודי למזגנים. הוא נמצא ברוב החנויות הרכב.
מעבה חסום או סתום
המעבה של המזגן שלך ברכב אמור לקרר מחדש את גז הקירור לאחר שנדחס. זה נעשה באמצעות זרם אוויר שהמגיע דרך קדמת הרכב כשאתה נוהג בו. אם המעבה חסום על ידי על מיני שברים או דברים מהדרך, אז הוא לא יכול לקרר את גז הקירור. כתוצאה מכך, מערכת המנוע שלך תמשיך לעבוד עם גז קירור חם, ולהוציא חום.
ברוב הרכבים, המעבה נמצא בקדמת הרכב. אפשר לראות בקלות אם משהו חוסם אותו. בנוסף לכך, ניתן להסירו בקלות מגריל הרכב.
מעבה שבור
נדמה שכל הצינורות וכל החיבורים בסדר, אז זה אפשרי שהמעבה שבור לגמרי. מעבה שבור יכול לקרות מאותם סיבות – שברים על הדרך הנכנסים לגריל האוטו, או כשל בציוד. אם אתה מזהה ניקוב בסריקה קצרה עם העין, כדאי לך להחליף את המעבה לגמרי במוסך הקרוב.
גורם חשמלי
סיבות חשמליות הן הגורם הכי קשה לאבחון כשזה מגיע למזגן. המזגן מוציא אוויר חם, מה אנחנו צריכים לעשות? קודם כל, נדרשת סריקה עם העין אם כל החיווט תקין. אם יש בעיה עם חוטי החשמל, יש להחליפם או לתקנם עם נייר דבק מיוחד או דבק חשמלי. ייתכן שייקח הרבה זמן במוסך בשביל לעלות על הבעיה הזאת.
מאווררי מזגן לא תקינים
כשהמאווררים לא עובדים כראוי, ייתכן שלא תקבל קירור כמו שצריך. ככל שהזמן יעבור, זה יגרום למזגן שלך להוציא רק אוויר חם. הצורה הכי טובה לבדוק אם מאוורר הקירור שבוע היא דרך בדיקה ויזואלית, וכך אולי תדע למה המזגן מוציא אוויר חם.
כמובן שזה גם נגרם כתוצאה מנזקי הדרך, והחלפתם היא הצורה הטובה היחידה לתקן את התקלה. בעיות נפוצות אחרות כוללות בעיות עם הפיוזים שלהם, ובעיות חשמליות אחרות. הבעיות הללו יכולות להיפתר רק בעזרת איש מקצוע.
הקומפרסור לא תקין
הקומפרסור גורם למזגן שלך לעבוד כל הזמן. בלעדיו, נוזל הקירור לא יכול לנוע במחזוריות במערכת ולא תקבל אוויר קר אף פעם. הסיבה הנפוצה ביותר לדבר היא שהקומפרסור התקלקל בגלל שלא השתמשתם בו הרבה. חוסר בשימוש גורם לזעזע את המערכת, בטח ובטח כאשר אתם מפעילים אותה מחדש בקיץ או באביב אחרי חורף קריר מאוד.
עליית חום מנוע
כשאתם נוהגים, כדאי להסתכל גם על הברומטר של חום המנוע, במיוחד בג’יפים ורכבים גדולים. לעיתים חום המנוע עולה יותר מידי – במיוחד במקרים שראש המנוע לא תקין, או שאתם נוסעים באזור מדברי חם מאוד. במקרה הזה כדאי לדאוג לקרר את המנוע בצורה מידית. עצור את הרכבת בצל בצד, ותן למנוע להתקרר. לאחר מכן, עצור במוסך הקרוב בשביל לוודא שמערכת קירור המנוע שלך לא התפוצצה. זה גורם שנפוץ יותר בג’יפים וברכבים בעלי מנוע עוצמתי יותר.
אז איך אנחנו יכולים לעזור לך?
רק בגלל שהמזגן שלך הפסיק לקרר זה לא אומר שהכל אבוד. לפעמים התיקון יכול לקחת כמה דקות, להיות מאוד זול ואז נוכל לשלוח אותך לדרכך. אנחנו מבינים שזה יכול להיות מאוד מתסכל כשזה קורה לרכב שלך, אז אנחנו רוצים להעניק לך מידע שיעזור לך בשביל לתקן את הבעיות האלה.
אם עדיין יש לך בעיות בתיקן בעצמך, ואתה נמצא מאה קילומטרים אחרי מצפה רמון, תתקשר אלינו. נשמח לתת לך מהניסיון שלנו ומהמקצועיות שלנו. אם יש לך בעיות באזור שלנו, קפוץ למוסך שלנו, וכך נוכל בביטחה להגיד לך בדיוק למה המזגן שלך מוציא אוויר חם.