5 מיתוסים על תחזוקת רכב

לתחזק רכב זה דבר יקר, במיוחד במדינת ישראל. על כן, רבים מאיתנו משתדלים לשמור על הרכב שלנו כמה שיותר, על מנת להימנע מהגעה למוסך. כתוצאה מכך, רובנו משקיעים בהחלפת שמנים, במילוי אויר ושמירה על המצבר. אבל איך עושים זאת נכון? אלה הם שאלות שאנחנו נתקלים בהם על בסיס יום יומי, ובמיוחד בשביל זה כתבנו את המאמר הבא. אז הנה 5 מיתוסים על תחזוקת רכב.

תחזוקת רכב – מיתוס מספר 1 – שמן מנוע

באיזה שלב צריכים להחליף את שמן המנוע? הרבה מאיתכם חושבים כי שמן המנוע צריך להיות מוחלף כל 5,000 קילומטרים. אז זהו שלא! על מנת לדעת מתי צריך להחליף את השמן יש להסתכל קודם כל על המדריך למשתמש של הרכב. החברה, אשר ייצרה את הרכב, אמורה לכתוב במדויק מתי רצוי לבצע את ההחלפה. קחו בחשבון שהדבר תלוי גם במצבו של הרכב, בכמות הקילומטרים היומית וסוג הדרך שאתם עושים (למשל במקרה של אזורים הרריים). לכן במידה ואתם נוסעים הרבה או נסיעתכם כוללת דרכים יוצאות דופן ולא כבישים רגילים, אז צרו קשר עם המוסך שלכם, תעדכנו את אנשי הצוות והם יתנו לכם הוראות מדוייקות. ואם כבר החלפתם שמן? לא קרה כלום! נזק לרכב לא נגרם. מדובר פשוט בהוצאה כספית שלא היה צורך בה.

מילוי שמן מוסך פולץ
החלפת שמן מנוע כחלק מתחזוקת רכב

תחזוקת רכב – מיתוס מספר 2 – המזגן גורם לבזבוז דלק

רבים מאיתנו חושבים שאנחנו נחסוך בדלק בכך שנמנע מפתיחת המזגן ברכב ובמקום זאת פשוט נפתח את החלון. זוהי טעות מצויה. השימוש במזגן אכן גורם לבזבוז דלק, אך הפיתרון לחיסכון איננו נמצא בפתיחת החלונות. למה? כי פתיחת החלונות בזמן נהיגה יוצרת התנגדות של הרוח ובכך הרכב הופך להיות פחות אווירודינמי. תהליך זה גורם לרכב שלך לעבוד קשה יותר על מנת להגיע למהירות הרצויה. המשמעות: פתיחת חלונות והפעלת המזגן גורמת לצריכה דומה של דלק

תחזוקת רכב – מיתוס מספר 3 – מילוי אוויר בצמיגים

רבים מאיתנו חושבים כי צריך למלא אוויר בצמיגים לפי המספר הרשום על הצמיג (PSI). זוהי טעות נפוצה. המספר הרשום על הצמיג מסמן את הלחץ המקסימלי שהצמיג יכול לשאת ולא את הלחץ האופטימלי.

המספר הנכון נמצא בדרך כלל על דלת הנהג מבפנים, ועליו צריכים להסתכל לפני שממלאים אוויר.

צמיגים מוסך פולץ
מילוי אויר בצמיגים כחלק מתחזוקת רכב

תחזוקת רכב – מיתוס מספר 4 – רעשים ברכב

אם אתם לא יכולים לראות, להרגיש, או לשמוע שמשהו לא בסדר עם המכונית שלכם, אז כנראה ששום דבר לא שבור. אז זהו שלא! גם אם על פניו הכל נראה תקין, זה לא אומר שברכב שלכם אין בעיות. ישנן תקלות ברכב שלא ניתן לזהות באופן חיצוני, ולכן חשוב להקפיד על טיפולים שוטפים במוסך. אלה יסייעו לך למנוע נזק לטווח ארוך

תחזוקת רכב – מיתוס מספר 5 – חימום מנוע לפני התחלת הנסיעה

יש כאלה המאמינים כי יש לתת למנוע להתחמם מספר דקות לפני תחילת הנסיעה, וזאת על מנת לשמור על פעולת מנוע תקינה. בעבר זה היה נכון, אך לא עוד. המנועים המודרנים בנויים כך שתהליך החימום שלהם הוא מאד מהיר. אז מה צריכים לעשות? פשוט להיכנס, להפעיל את הרכב, ולהתחיל לנהוג. ככל שהמנוע מתחמם יותר מהר, כך הוא מגיעה ליעילות המקסימלית שלו. כן חשוב לא להאיץ במנוע בקילומטרים הראשונים, על מנת לאפשר לו להתחמם בצורה טובה

יש לכם שאלות כלשהן? רוצים לדעת יותר?

אז זה הזמן לייצור קשר איתנו. צוות מוסך פולץ עומד לרשותכם.

למאמרים נוספים של מוסך פולץ

טיפול שוטף

מה צריך להיות לנו באוטו?

קנינו רכב או שקיבלנו רכב. יש הרבה דברים שצריכים להיות לנו באוטו כמו צמיג רזרבי, ערכת עזרה ראשונה ודברים נוספים. עם כוח באה אחריות, לכן אנחנו צריכים לדעת מה זה אומר בהקשר של הרכב. בואו נבין בקצרה מה צריך להיות לנו באוטו.

קרא עוד »
לנהוג הפוך לנהוג בצד שמאל של הכביש
כל המאמרים

לנהוג הפוך – לנהוג בצד שמאל של הכביש

איך לנהוג הפוך או איך לנהוג בצד שמאל של הכביש? למה ההגה נמצא בצג ימין של הרכב? הכל הפוך! הרכב ההפוך גורם לתאונות רבות בקרב תיירים שמגיעים למדינת היעד שלהם. בגלל שאנחנו רוצים להימנע מתאונות בחופשה שלנו, נלמד בכמה טיפים קצרים איך לנהוג בקפריסין, אוסטרליה, ניו זילנד, תאילנד, בריטניה, הודו, דרום אפריקה והרבה אחרות.

קרא עוד »
מה הבדל בין ידני לאוטומט
איסוזו

מה ההבדל בין ידני לאוטומט?

לפני שקונים רכב, אנחנו צריכים לדעת איזה סוג רכב הוא ומהי תיבת ההילוכים שמתאימה לנו יותר. יש שני סוגים מרכזיים של תיבות הילוכים – אחת ידני, והשנייה אוטומט. אז בשביל לדעת מה לקנות, חשוב מאוד לדעת איזה סוג תיבת הילוכים יש באוטו ולדעת מה ההבדל ביניהם.

קרא עוד »
Call Now Button דילוג לתוכן