מגבים לרכב – כיצד בודקים שהם תקינים, כיצד בוחרים חדשים וכיצד מרכיבים

מגבים לרכב הם אחד מהאביזרים החשובים והחיוניים לבטיחותכם, במיוחד בחורף. אם אי פעם ניסיתם לנהוג ללא מגבים בזמן שיורד גשם קל או כבד או בקיץ בזמן לחות כבדה או אבק, אתם יודעים עד כמה זה יכול להפריע לנהיגה, וכמובן לפגוע בבטיחות של הנהג או הנהגת. בנוסף, מגבים לרכב יכולים להשחק ולהקרע, לכן משרד התחבורה מחייב בדיקה שלהם במהלך הטסט השנתי. למעשה, ההמלצה היא להחליף את המגבים אחת לשנתיים. במיוחד בשביל לוודא כי אתם נוסעים בצורה בטוחה, כתבנו מאמר עם טיפים על כיצד לבדוק את תקינות המגבים, כיצד לבחור חדשים וכיצד להחליף את המגבים הלא תקינים בעצמכם. 

מגבים לרכב – כיצד לבדוק שהם תקינים

ישנם מספר פעולות שאתם יכולים לבצע בעצמכם בקלות ובמהירות, על מנת לוודא שהמגבים לרכב תקינים: 

  1. שלמות המגבים – הרימו את המגבים וחפשו קרעים או פגיעה כלשהי במגבים. בנוסף בידקו האם החלק שנוגע בשמשה לא התייבש ואיבד מגמישותו. אם נתקלתם בכל אחת מהבעיות הנ״ל זה הזמן לזרוק את המגבים הישנים ולהחליפם בחדשים.  
  2. הפעלת המגבים – חשוב במהלך הבדיקה להפעיל את המגבים ולבדוק האם הם פועלים כראוי. עשו זאת על ידי התזה של מים על השמשה ומיד לאחר מכן הפעלת המגבים. המגבים לא זזים בצורה אחידה על השמשה, אז כדאי להחליפם.
  3. ניקוי השמשה – רצוי לוודא כי המגבים מנקים את השמשה ולא משאירים סימנים של מים או של לכלוך. אם נשארים סימנים כלשהם סימן שהלהב שלהם, כלומר החלק שנוגע בשמשה, איננו תקין עוד. 

מגבים לרכב – כיצד לבחור חדשים

במידה וחשוב לכם שהמגבים יחזיקו זמן רב ככל האפשר, חשוב לבחור במגבים איכותיים. אחד מהסימנים לכך, הוא האחריות שנותן היצרן. מעבר לכך, יש מספר סימנים נוספים: 

  1. מספר זרועות האחיזה – מגב איכותי יהיה בעל 4 זרועות אחיזה. לעומתו מגב פשוט יהיה בעל 2 זרועות אחיזה. מספר גדול יותר של זרועות יאפשר להם להיצמד לשמשת הרכב בצורה מירבית.  
  2. מבנה אוירודינמי – מגבי הדור החדש בנויים בצורה אוירודינמית. צורה זו מאפשרת להם לפעול בצורה יעילה. גם בנסיעה במהירויות גבוהות וגם בזמן גשם כבד. 
  3. חיבורי הזרועות – במגבים איכותיים הזרועות עשויים מפלדת אל חלד. כך הם לא מחלידים או מתפרקים במהירות. 
  4. התאמה לרכב – חשוב לוודא כי גודל המגבים מתאים לסוג הרכב שברשותכם. לעיתים יש שינויים בין היצרנים השונים. 

איך מרכיבים מגבים חדשים 

החלטתם להרכיב את המגבים החדשים בעצמכם? עשו זאת בצורה מסודרת. ראשית, פירקו את המגבים הישנים. שימרו את החלקים השונים לפי סדר הפירוק שלהם. כמו כן, בזמן הפירוק, הסתכלו על המגבים ונסו לזכור כיצד כל אחד מהחלקים מחובר. בהתאם לסדר ואופן החיבור, הרכיבו את המגבים החדשים. פשוט וקל. 

עדיין הסתבכתם? דברו איתנו ואנחנו נשמח לסייע לכם: 03-5626802

מגבים לרכב מוסך פולץ

למאמרים נוספים של מוסך פולץ

טיפול שוטף

מה צריך להיות לנו באוטו?

קנינו רכב או שקיבלנו רכב. יש הרבה דברים שצריכים להיות לנו באוטו כמו צמיג רזרבי, ערכת עזרה ראשונה ודברים נוספים. עם כוח באה אחריות, לכן אנחנו צריכים לדעת מה זה אומר בהקשר של הרכב. בואו נבין בקצרה מה צריך להיות לנו באוטו.

קרא עוד »
לנהוג הפוך לנהוג בצד שמאל של הכביש
כל המאמרים

לנהוג הפוך – לנהוג בצד שמאל של הכביש

איך לנהוג הפוך או איך לנהוג בצד שמאל של הכביש? למה ההגה נמצא בצג ימין של הרכב? הכל הפוך! הרכב ההפוך גורם לתאונות רבות בקרב תיירים שמגיעים למדינת היעד שלהם. בגלל שאנחנו רוצים להימנע מתאונות בחופשה שלנו, נלמד בכמה טיפים קצרים איך לנהוג בקפריסין, אוסטרליה, ניו זילנד, תאילנד, בריטניה, הודו, דרום אפריקה והרבה אחרות.

קרא עוד »
מה הבדל בין ידני לאוטומט
איסוזו

מה ההבדל בין ידני לאוטומט?

לפני שקונים רכב, אנחנו צריכים לדעת איזה סוג רכב הוא ומהי תיבת ההילוכים שמתאימה לנו יותר. יש שני סוגים מרכזיים של תיבות הילוכים – אחת ידני, והשנייה אוטומט. אז בשביל לדעת מה לקנות, חשוב מאוד לדעת איזה סוג תיבת הילוכים יש באוטו ולדעת מה ההבדל ביניהם.

קרא עוד »
Call Now Button דילוג לתוכן